KAUPAN EHDOT

Lue ehdot huolellisesti ennen verkkosivuston käyttöä. Käyttämällä verkkosivustoa hyväksyt nämä ehdot kokonaisuudessaan.

Tervetuloa Zizzin viralliseen verkkokauppaan (”Verkkokauppa”).

Verkkokaupan tarjoaa Ball Wholesale ApS, cvr. nro. 14017577, Kløvermarken 29, 7190 Billund, Tanska (”Ball”). Ennen tilauksen tekemistä Verkkokaupassa, sinun tulee hyväksyä nämä Kaupan ehdot, joihin sisältyvät Ball Wholesale ApS:n Henkilötietojen käyttöehdot sekä Standardimuotoiset ehdot kaupan purkamiseksi (”Kaupan ehdot”). Tämä tapahtuu klikkaamalla Kaupan ehdot luetuksi ja hyväksytyksi.

Klikkaamalla hyväksyt, että voimme lähettää sinulle tietoa sähköpostitse ja kirjeitse, kun pidämme sitä tarpeellisena.

Myymme Verkkokauppamme tuotteita yksinomaan kuluttajille, jotka ovat täyttäneet 18 vuotta.

Hyväksymällä nämä Kaupan ehdot vahvistat myös, että olet täyttänyt 18 vuotta ja että ostat tuotteita kuluttajana, eli ostat tuotteita ainoastaan omaan käyttöösi tai lahjaksi toiselle.

Toimitamme tuotteita ainoastaan Suomeen - emme kuitenkaan Ahvenanmaalle.  


I. TILAUS

Verkkokaupassa näet tietoja lukuisista eri tuotteista, liittyen niiden materiaaleihin, kokoihin, väreihin, ominaisuuksiin, käyttötarkoituksiin, pesuohjeisiin ja hintoihin.

Näiden tietojen tarkoituksena on antaa sinulle parhaat mahdollisuudet tuotteen arviointiin ennen tilauspäätöksen tekemistä Verkkokaupassa.

Vaikka pyrimme jatkuvasti päivittämään Verkkokauppaamme, on tilanteita, jolloin emme voi toimittaa Verkkokaupassa esiintyvää tuotetta tai jolloin emme voi toimitta tuotetta siihen hintaan, joka Verkkokaupassa on esitetty.

Näin ollen hyväksyt, että Verkkokaupassa voit ainoastaan lähettää meille tilauspyynnön. Tämä tarkoittaa sitä, että emme ole velvollisia toimittamamaan tilaamaasi/tilaamiasi tuotetta/tuotteita, ennen kuin olemme veloittaneet maksun tililtäsi.

Ostoskorissasi näet vain ne tuotteet, jotka sinä olet valinnut. Vastaavasti ostoskorisi hinta koostuu vain niistä tuotteista, jotka sinä olet valinnut. Hinta ilmoitetaan euroissa, ja se sisältää sekä arvonlisäveron että toimituskustannukset.

Tilauksesi ei sido sinua, ennen kuin olet käynyt läpi seuraavat vaiheet:

1. Tilauksesi
2. Tiedot
3. Maksu

Voit milloin tahansa halutessasi keskeyttää jokaisen näistä vaiheista. Vahvistaaksesi tilauksesi sinun tulee hyväksyä tilaukseesi liittyvä maksuvelvollisuus tilausprosessin lopuksi.


II. MAKSAMINEN

Voit maksaa tilauksesi seuraavilla maksukorteilla:

VISA
MasterCard
Suorat pankkisiirrot: Nordea, Ossuspankki, Danske Bank, Tapoila, S-Pankki, Aktia & Pop Pankki.

Maksukortilla maksaminen tapahtuu todennetun yhteyden läpi Paytrailin kautta. Maksun yhteydessä sinun on ilmoitettava maksukortin numero, turvakoodi ja viimeinen voimassaolopäivä.

Ball Wholesale ApS ei tallenna luottokorttitietojasi. Luottokorttisi tietoja käsittelee maksupalvelun tarjoajamme Paytrail. Ulkopuolisen ei siksi ole mahdollista saada luottokorttitietojasi meidän järjestelmästämme.

Maksu veloitetaan tililtäsi vasta, kun tuote lähetetään varastoltamme. Vasta tuolloin sinun ja Ball Wholesale ApS:n välillä on sitova sopimus.

Korttimaksusta ei veloiteta lisäkuluja lukuunottamatta Mastercardia, jonka käyttämisestä peritään 1,25%:n palvelumaksu.


III. TILAUSVAHVISTUS

Vahvistettuasi tilaamiesi tuotteiden maksun, saat meiltä välittömästi automaattisesti luodun vahvistussähköpostin.

Tilausvahvistus sisältää yhteenvedon tilauksestasi: malli, koko, väri ja hinta (sis. alv ja toimituskustannukset) sekä tilausnumerosi. Säilytä sähköposti esim. siltä varalta, että sinun tarvitsee myöhemmin ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tämä automaattisesti luotu sähköposti ei ole tae hyväksytystä tilauksesta. Sen tarkoituksena on ainoastaan ilmoittaa sinulle, että olemme vastaanottaneet tilauspyyntösi ja käsittelemme sitä.


IV. TILAUKSEN KÄSITTELY

Välitämme tilauksesi varastollemme välittömästi, kun olet tehnyt tilauksen. Toimimme näin, jotta voisimme toimittaa tilaamasi tuotteet mahdollisimman nopeasti ja jotta voimme mahdollisimman nopeasti varmistaa tuotteen saatavuuden varastostamme. Mikäli tuotetta ei ole varastossamme, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse.

Mikäli tuotetta on varastossamme, lähetämme tuotteen sinulle mahdollisimman nopeasti.

Mikäli olet tehnyt tilauksen arkipäivänä ennen klo 15, pyrimme lähettämään tilauksesi varastoltamme saman päivän aikana.

Mikäli olet tehnyt tilauksesi klo 15 jälkeen, viikonloppuna tai pyhäpäivänä, lähetämme tilauksesi pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä.

Valitettavasti emme voi olla vastuussa siitä, mikäli vastaanotat tuotteesi odotettua myöhemmin.


V. ILMOITUS LÄHETYKSESTÄ

Kun tuote lähetetään varastoltamme, saat samanaikaisesti sähköpostilla vahvistuksen tilauksesi lähettämisestä. Tämä sähköposti sisältää tilausnumerosi.

Sähköposti sisältää lisäksi seuraavat tärkeät tiedot, jotka sinun tulisi säilyttää:

Lähetyksesi seurantatunnus (Matkahuolto, DPD Kotiinkuljetus tai Posti)
Tilauskuitti ostoksestasi pdf-tiedostona
Nämä kaupan ehdot pdf-tiedostona


VI. TOIMITUS JA TIEDOT

Et voi valitettavasti itse noutaa tuotteitasi meiltä Ball Wholesale ApS:lta Billundista.

Sen sijaan saat tuotteesi Matkahuollon, DPD Kotiinkuljetuksen tai Postin lähetyksenä tilauksesi yhteydessä ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen tai lähimpään postin noutopisteeseen.

Me huolehdimme puolestasi toimitussopimuksesta Matkahuollon, DPD:n tai Postin kanssa. Olemme siis toimittaneet tilauksesi, kun olemme luovuttaneet tuotteen Matkahuollolle, DPD:lle tai Postille.

Jos laskun loppusumma on yli 50 EUR (sis. alv.), on toimitus ilmainen. Jos tilauksen arvo on alle 50 EUR, ovat toimituskulut välillä 4,95 - 9,95 EUR riippuen siitä, minkä kuljetusmuodon valitset.

Tuotelähetyksesi sisältää palautuskupongin ohjeineen sekä tarran, jossa lukee ”Palautuslähetys”. Palautuskupongissa on yhteenveto ostamistasi tuotteista sekä ohjeet palautusta varten. Sinun tulee käyttää palautuskuponkia ja palautustarraa, mikäli haluat palauttaa yhden tai useamman ostamistasi tuotteista tai reklamoida tuotteesta.

Toimituksesta puuttuvien, jo veloitettujen tuotteiden osalta sinulle hyvitetään puuttuvat tuotteet. Mahdolliset ostoksessasi sovelletut rivialennukset soveltuvat vastaavasti myös hyvityksiin. Näissä tapauksissa sinulle lähetetään ilmoitus siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet antanut oston yhteydessä.

VII. KAUPAN PERUUTTAMINEN

Sinulla on kuluttajana oikeus peruuttaa kauppasi 14 päivän kuluessa siitä, kun sinä – tai jokin osoittamasi kolmas osapuoli, joka ei ole tavaran kuljettaja – on saanut tuotteen haltuunsa fyysisesti. Jotta voisit käyttää peruuttamisoikeuttasi, tulee sinun ennen 14 päivän takarajaa ilmoittaa meille halustasi käyttää peruuttamisoikeuttasi.

Voit käyttää ilmoituksen tekemiseen oheista Standardimuotoista peruuttamislomaketta. Lomake löytyy myös näiden ehtojen lopusta.

Voit halutessasi vaihtaa tai palauttaa Zizzin verkkokaupasta ostamasi tuotteen fyysisissä myymälöissämme. Jos palautat tuotteen fyysiseen myymälään, sinun on tulostettava tilauskuittisi ja otettava se mukaan myymälään. Tilauksen mukana tullut palautelomake ei riitä.

Voit myös perua kaupan muilla tavoilla. Tässä tapauksessa yksiselitteinen ilmoitus perumisesta tulee toimittaa osoitteeseen:

Ball Wholesale ApS
Kløvermarken 29
7190 Billund
Denmark
palautus@zizzi.fi

Mikäli käytät peruuttamisoikeuttasi, palautamme kaikki sinulta kaupan yhteydessä saamamme maksut, mukaan lukien mahdolliset enintään 9,95 euron toimituskustannukset tuotteidesi toimituksesta. Emme ole velvollisia palauttamaan yli 9,95 euron kustannuksia, jotka olet itse maksanut valittuasi muun kuin sinulle tarjoamamme halvimman normaalitoimituksen.

Takaisinmaksu tapahtuu ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa siitä päivästä, kun olemme vastaanottaneet peruutusilmoituksesi. Normaalisti takaisinmaksu saapuu 2-30 vuorokauden kuluessa riippuen siitä, millaista maksukorttia olet käyttänyt.

Takaisinmaksussa käytämme samaa maksutapaa, jota sinä käytit tilauksen alkuperäisen maksun yhteydessä.

Voimme pidättäytyä takaisinmaksusta siihen asti, kunnes olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen tai siihen asti, kunnes olet osoittanut että olet palauttanut tuotteen – sen mukaan kumpi näistä tapahtuu aiemmin.

Huomioitavaa verkkokauppaan tehtävissä palautuksissa/reklamaatioissa:
Jos olet maksanut ostoksesi verkkopankissa zizzi.fi:ssä, saat pian palautuksen vastaanottamisen jälkeen sähköpostiviestin maksupalvelun tarjoajaltamme Paytraililta. Viestissä sinua pyydetään ilmoittamaan tilinumero, jolle maksu hyvitetään.

Rahat palautetaan pian sen jälkeen, kun olet ilmoittanut tilinumerosi.

Huom! Fyysisistä myymälöistä ostettuja tuotteita ei voida palauttaa verkkokaupalle.

VIII. PERUUTETUN OSTOKSEN PALAUTTAMINEN

Mikäli olet peruuttanut kauppasi, tulee sinun toimittaa kyseinen tuote takaisin meille ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua siitä päivästä, jona olet ilmoittanut meille halustasi käyttää peruuttamisoikeuttasi. Palautus tulee tehdä ”Palautuslähetys”-palautustarralla, joka löytyy vastaanottamiesi tuotteiden mukana lähetetystä ”Palautuskupongista”.

Voit myös kääntyä lähimmän Zizzi-myymäläsi puoleen ja vaihtaa täällä tuotteen toiseen tai saada rahasi takaisin. Mukanasi on oltava tällöin tulostettu versio tilauskuitistasi. Tilauksen mukana tullut palautelomake ei kelpaa.

Et voi palauttaa tuotteita tuomalla niitä meille Ball Wholesale ApS:lle Billundissa. Sen sijaan palautus tulee lähettää täytetyn Palautuskupongin kanssa osoitteeseen: Ball Wholesale ApS, Kløvermarken 29, 7190 Billund, Denmark.

Sinä itse vastaat välittömistä kustannuksista, joita tuotteiden palauttamiseen liittyy. Nämä kustannukset ovat yleensä 4,95 euroa. Vähennämme tämän summan saatavistasi, ennen kuin maksamme ne sinulle. Mikäli tuote katoaa tai vahingoittuu lähetyksen aikana, on vastuu sinulla. Muista siksi säästää lähetyksen seurantatunnus, joka lukee palautuslähetyksesi päällä.

Mikäli tuote on vahingoittunut tai menettänyt arvonsa vastaanottaessamme sen, ja tämä vahingoittuminen johtuu muusta kuin sellaisesta käsittelystä, mikä on tarpeellista tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimintatavan kokeilemiseksi, vastaat itse vahingoittumisesta ja tuotteen arvon menetyksestä. Tuote on menettänyt arvonsa mm. silloin, jos olet leikannut pois tuotteen tuotelappuja, pessyt tuotteen tai käyttänyt tuotetta ylläsi pidempään, kuin mitä olisit käyttänyt tuotetta sovittaaksesi sitä fyysisen myymälän sovituskopissa. Tällaisissa tapauksissa emme voi myydä tuotetta edelleen toiselle asiakkaalle, ja tuote on menettänyt meillä arvonsa. Sen vuoksi et voi tällaisissa tapauksissa saada maksuasi takaisin.


IX. PALAUTUSPALVELU

Voit halutessasi palauttaa tai vaihtaa verkkokaupasta ostamasi tuotteet fyysisissä myymälöissämme. Löydät sinua lähimpänä olevan myymälän täältä.

Muista ottaa tämä lasku mukaan, jos haluat vaihtaa tuotteen myymälässämme.


X. VIRHE LÄHETYKSESSÄ

Mikäli emme ole toimittaneet sinulle niitä tuotteita, jotka olet tilannut ja jotka on ilmoitettu meidän sinulle lähettämässämme kuitissa ja/tai seurantakupongissasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme (ks. kohta XV), jossa sinua pyydetään antamaan tilausnumerosi.

Näin voimme mahdollisimman nopeasti tarkastella tilaustasi ja kääntyä takaisin sinun puoleesi.


XI. REKLAMAATIO

Mikäli olet ostanut Verkkokaupasta tuotteen, joka laatuseurannastamme huolimatta antaa aihetta reklamaatioon, voit reklamoida ja vaihtaa tuotteen tilauskuittia näyttämällä kaikissa fyysisissä myymälöissä Suomessa.

Jos haluat tehdä reklamaation verkkokauppaan, pyydämme sinua palauttamaan tuotteen sekä Palautuskupongin Ball Wholesale ApS:lle osoitteeseen:

Ball Wholesale ApS
Kløvermarken 29
7190 Billund
Att.: Kundeservice

On tärkeää, että ilmoitat palautuskupongissa, että kyseessä on ”Reklamaatio” sekä sen, missä kohtaa tuotetta reklamaation syy sijaitsee.

Sinun ei tarvitse maksaa palautuskustannuksia viallisista tuotteista. Sinun tulee siksi liimata lähetyksen päälle ”Palautuslähetys”-tarra, jonka olemme lähettäneet vastaanottamasi lähetyksen mukana. Tällöin me huolehdimme palautuksen toimituskustannuksista.

Mikäli tuote on viallinen, yritämme joko korjata puutteet tai lähettää sinulle uuden korvaavan tuotteen, joka on identtinen viallisen tuotteen kanssa. Tämä tapahtuu heti, kun meillä on ollut mahdollisuus tarkastella viallista tuotetta.

Mikäli korjatun tuotteen tai uuden, virheettömän, identtisen tuotteen lähettäminen ei ole mahdollista, maksamme sinulle takaisin kyseisestä tuotteesta maksamasi summan. Se tapahtuu samaa maksutapaa käyttäen, jota käytit alkuperäisen maksun tekemiseen. Lisäksi ostokseesi sovelletaan kokonaisuudessaan Suomen kuluttajansuojalakia.

Riitojen ratkaiseminen:
Valitus on mahdollista jättää Euroopan komission kanteluportaalin kautta. Tämä on kannattavaa etenkin silloin, kun valituksen tekjiä on toisessa EU-maassa asuva kuluttaja. Kantelu jätetään täällä -http://ec.europa.eu/odr. Valituksen teon yhteydessä sinun on annettava sähköpostiosoitteemme asiakaspalvelu@zizzi.fi.


XII. VARAUMAT

Teemme varauman Verkkokaupassa ilmeneviin kirjoitusvirheisiin, hinnanmuutoksiin sekä loppuunmyytyihin tuotteisiin. Emme voi taata, että ne värit, jotka Verkkokaupassa esitetään, vastaavat täysin tuotteiden todellisia värejä. Se, miltä värit näyttävät, riippuu tietokoneesi asetuksista.

Verkkokaupassa annetut tiedot voivat sisältää teknisiä virheitä tai kirjoitusvirheitä.

Verkkokaupassa annettuja tietoja voidaan muuttaa ilman erillistä ilmoitusta.

Verkkokaupassa julkaistut tiedot saattavat sisältää viittauksia muihin tuotteisiin. Pääsyä tällaisiin tietoihin ei voida taata ottaen erityisesti huomioon sen, että tiedot voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta.


XIII. HENKILÖTIEDOT JA EVÄSTEET

Verkkokaupan käyttösi yhteydessä käsitellään eli kootaan ja käytetään sinua koskevia tietoja.

Ball Wholesale ApS:n Henkilötietojen käyttöehtojen hyväksyminen on ehto Verkkokaupan käytölle. Nämä Henkilötietojen käyttöehdot löytyvät näiden Kaupan ehtojen liitteenä (”Henkilötietojen käsittely”). Klikkaamalla nämä Kaupan ehdot hyväksytyiksi, hyväksyt samalla Henkilötietojen käyttöehdot.

Tällä hetkellä voimassa olevat Ball Wholesale ApS:n Henkilötietojen käyttöehdot sekä tietoa evästeiden käytöstä löytyy kotisivuilta verkko-osoitteesta www.zizzi.fi.


XIV. TEKIJÄNOIKEUDET & TAVARAMERKIT

Tuotteet sekä Verkkokaupan sisältö mukaan lukien tekstit, kuvat ja äänet ovat tekijänoikeuden alaisia ja kuuluvat Ball Wholesale ApS:lle ja tämän sopimuskumppaneille.

Tuotteita ja muuta Verkkokaupan sisältöä ei saa käyttää, jäljentää, muuttaa tai kopioida ilman Ball Wholesale ApS:n etukäteistä kirjallista hyväksyntää.

Verkkokaupassa ostettavissa olevat tuotteet ovat merkitty tavaramerkeillä, jotka on rekisteröinyt Ball Wholesale ApS:lle, joka on yhtä Ball Wholesale ApS konsernin kanssa.

Näiden tavaramerkkien käyttäminen kaupallisiin tarkoituksiin ilman Ball Wholesale ApS:n hyväksyntää ei ole sallittua.


XV. YHTEYSTIEDOT

Mikäli haluat ottaa yhteyttä Ballin asiakaspalveluun puhelimitse, voit soittaa numeroon 010 3222 022 (Maanantaista torstaihin: klo 10.00 - 16.00 ja perjantaisin: klo 10.00 - 14.00.

Meihin ei voi ottaa yhteyttä viikonloppuisin tai juhlapyhinä.

Voit myös ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@zizzi.fi.

Voit myös lähettää tavallista postia osoitteeseen:
Ball Wholesale ApS
Kløvermarken 29
7190 Billund
Denmark
Att.: Kundeservice – Ecommerce

Avaa ja tulosta standardimuotoinen peruuttamislomake täältä.

Voit myös vain kopioida tekstin perumislomakkeesta ja lähettää sen sähköpostitse osoitteeseen palautus@zizzi.fi